وبلاگ شخصی مرتضی حاجیوند

کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،کارشناس ارشد مشاوره توانبخشی - مشاور تحصیلی و کنکور

وبلاگ شخصی مرتضی حاجیوند

کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،کارشناس ارشد مشاوره توانبخشی - مشاور تحصیلی و کنکور

وبلاگ شخصی مرتضی حاجیوند
آخرین نظرات
يكشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۹:۵۳ ق.ظ

وبمستر کیست و چه وظایفی دارد؟

در کل جهان میگذرد و توانسته است باعث افزایش دانش و مهارت کاری ما شود،علاوه براین خیلی از مشاغل وب ایجاد شده است که یکی از آنها شغل وبمستر است که به طور کلی به صاحب سایت گفته می‌شود. اگر اطلاع زیادی از شغل وب مستر ندارید باید به شما بگوییم که این شغل درآمد بالایی دارد و توسعه و رشد قابل توجهی در این شغل وجود دارد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم به صاحب اصلی سایت و کسی که با راه اندازی سایت باعث ایجاد کسب درآمد می شود به آن وبمستر گفته می شود که وظیفه آن نگهداری سایت و همچنین بروز رسانی و تولید محتوا برای سایت است و باید هر روز از میزان بازدید سایت مطلع شود و سعی  کند که بازدید کنندگان زیادی به سمت سایت بیایند.

وبمستری یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین شغل های اینترنتی است که با وجود اینکه نیاز به تخصص های زیادی در زمینه برنامه نویسی، سرور، تولید محتوا است و باید ساعات زیادی به صورت دورکاری در منزل کار کنید و باعث پیشرفت سایت شوید اما درآمد وبمستر میتواند خیلی زیاد باشد و با پیشرفت سایت و کسب درآمد از سایت می توانید سود خوبی به دست آورید.

تخصص های لازم برای شغل وبمستر

کسی که وظیفه نگهداری و مدیریت سایت را از همه لحاظ چون سئو،تولید محتوا، بازاریابی، فروش، تبلیغ،رپورتاژ آگهی و همچنین برنامه نویسی وب بر عهده دارد و مشکلات سرور سایت را حل می کند یک وبمستر نامیده می شود که البته نیازی به انجام همه این کارها توسط وبمستر نیست بلکه با داشتن تمامی این تخصص ها توانایی کنترل بر کار کارمندان را دارد.

کسی که تمامی تخصص های لازم را برای شغل وبمستر داشته باشد می تواند به راحتی با برنامه نویس، تولید کننده محتوا، سئوکار ارتباط برقرار کند و از کمیت و کیفیت کار آنها مطلع شود و بررسی ابزارهای گوگل وبمستر و سرچ کنسول گوگل میزان ورودی بازدید سایت را بررسی کنید و با تکنیک های بروز بتواند باعث افزایش بازدید سایت شود.

  1. برنامه‌نویسی و اجرا
  2. سئو و تولید محتوا
  3. کنترل و بررسی سرور
  4. تامین امنیت وبسایت
  5. دیجیتال مارکتینگ
  6. آنالیز ترافیک ورودی
  7. بهبود تجربه‌ی کاربری

میزان درآمد وبمستر بسته به نوع سایت دارد

قطعا اگر می خواهید برای شرکت های بزرگ کار کنید باید بدانید که چنین شرکت هایی سایت های بزرگ و حرفه ای دارند و باید در تمامی زمینه ها از جمله فروش، بازاریابی فعال باشید و بتوانید با استخدام تولید کننده محتوا ارتباط خوبی با افرادی که به صورت دورکاری در منزل کار می کنند داشته باشید و هر روز گزارش کاری از آنها بگیرید.

خب علاوه بر همه این سختی ها که شغل وبمستردارد قطعا درآمد بالایی میتواند بسته به نوع سایت و حجم کاری که بر عهده شماست بدست آورید. حال  اینکه اگر برای خود سایت راه اندازی کنید کنید هرچقدر که بکارید برداشت خواهید کرد. پس با تلاش شما و میزان وقتی که برای سایت خود می گذارید میتوانید سود خوبی از این سایت به دست آورید.

میزان درآمد وبمستر

دلیل موفق نبودن وبمسترهای ایرانی

  1. آموزش ندیدن به صورت تخصصی و نداشتن دانش کافی
  2. آموزش های اشتباهی دیده اند: قطعا نصب و راه اندازی وردپرس و چند افزونه به معنای این نیست که وبمستر قوی باشید.
  3. عدم برنامه ریزی مناسب و  نداشتن مدیریت پروژه
  4. نداشتن تمرکز کافی در یک تخصص

چگونه وبمستر موفق باشیم؟

همیشه خودتان را بروز رسانی کنید و دانش خود را در زمینه سئو، تولید محتوا، برنامه نویسی افزایش دهید و به دنبال روش هایی برای راحتی کاربران باشید و اینکه همه چیز در دسترس تمامی کاربران باشد.

مزایا و معایب شغل وبمستر

به مانند تمامی مشاغل مرتبط با کامپیوتر این شغل هم سختی و راحتی خودش را به همراه دارد پس بهتر است با مزایا و معایب این شغل بیشتر آشنا شوید و سپس به سمت آگهی استخدام وب مستر در سایتها بروید و رزومه کاری خود را برای کارفرمایان بفرستید.

اگر در شروع کار وبمستری هستید حتما باید توانایی کافی در بروزرسانی خود داشته باشید و همچنین قید استراحت کافی را بزنید.

مزایا وبمستری

  1. این شغل جزو مشاغل فریلنسینگ و دورکاری در منزل است که ساعات کار آن منعطف پذیر است.
  2. راحت بودن و کار کردن در خانه به صورت دورکاری
  3. با توجه به اینکه کار وبمستر به صورت پروژه ایست جزو مشاغلی است که رضایت شغلی بالایی دارد.
  4. دستمزد بالا: اگر خودتان سایت راه اندازی کنید قطعا می توانید به کسب درآمد برسید.

معایب وبمستری

  1. اضافه کاری بدون حقوق
  2. زمان کم برای استراحت
  3. عدم رعایت اصول کاری
  4. از دست دادن فرصت شغلی

افزایش درآمد وبمستر با راه اندازی سایت

شما می توانید برای استخدام شدن به عنوان شغلی وب مستر وارد سایت های آگهی استخدام و کاریابی تهران و ایران شوید و با فرستادن رزومه کاری برای کارفرمایان در صورت داشتن مهارت لازم استخدام شوید. اگر دانش کافی، پول و همچنین وقت کافی دارید بهتر است خودتان دست بکار شوید سایت خدماتی، سایت های اینترنتی یا هر سایتی که سود خوبی دارد راه اندازی کنید و با تلاش خوب این سایت را به کسب درآمد برسانید تا بتوانید درآمد زیادی از طریق سایت اینترنتی به دست آورید.

  • مرتضی حاجیوند غالبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی