وبلاگ شخصی مرتضی حاجیوند

کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،کارشناس ارشد مشاوره توانبخشی - مشاور تحصیلی و کنکور

وبلاگ شخصی مرتضی حاجیوند

کارشناسی راهنمایی و مشاوره ،کارشناس ارشد مشاوره توانبخشی - مشاور تحصیلی و کنکور

وبلاگ شخصی مرتضی حاجیوند
آخرین نظرات
شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱ ق.ظ

روش مطالعه زیست شناسی کنکور

مطالعه کنن. اما این درس دوست داشتنی با هیچکس شوخی نداره. 


در دهه ۸۰ و تا کنکور سال ۸۸ سوالات درس زیست شناسی خیلی شیرین و دوست داشتنی بود، اما از اون کنکور به بعد، به خصوص از کنکور سال ۹۲ داستان فرق کرد. وقتی ۵۰ تست زیست کنکور رو بررسی میکری، دیگه شاهد تست هایی با گزینه های یک کلمه ای نبودی. قضیه این بود که شما برای روخوانی کردن صورت سوال و گزینه تست ها زمان کم می آوردی. بنابراین شخصی که میخواست روپوش سفید پزشکی رو تنش کنه باید خودش رو برای یک جنگ تمام عیار آماده میکرد.


خوشبختانه یا متاسفانه در حال حاضر هم با همین تیپ تست ها سر و کار داریم و شاهد تست های فوق العاده قوی و ترکیبی در این درس هستیم. کار به جایی رسیده که ممکنه یک گزینه از یکی از تست ها از ترکیب چند کتاب طرح شده باشه.


این موارد رو نگفتیم که بترسید، بنظر من هرچقدر رقیب سرسخت تر باشه، پیروزی براتون  شیرین تر میشه.💪

بنابراین توصیه میکنم موارد زیر رو حتما در دستور کارتون قرار بدید تا بتونید زیست رو ضربه فنی کنید.😎


🔴 ما برای همه درس ها از اهمیت کلاس درس براتون گفتیم، برای زیست شناسی هم به شدت روی این موضوع مانور میدیم. شما نمیتونید مبحث هایی مثل قلب و یا گیاهی رو تنها با مطالعه کتاب یاد بگیرید. شما نیاز دارید که این مطالب توسط دبیر براتون باز بشه و از تک تک نکات نهفته هر مبحث باخبر بشید. از همین امروز سر کلاس درس شش دنگ حواستون رو به استاد بدید.


🔴 هر روز زیست رو بخونید. اگر آخر سال کتاب زیست شما برگه برگه شد، بدونید به درصد خوبی برای این درس میرسید.😉

 هرجمله، هر پاراگراف، هر صفحه، هر درس،هر فصل، هر مبحث و هر کدوم از کتاب های زیست رو باید بار ها و بار ها بخونید. باید به قدری به مطالب کتاب تسلط داشته باشید که با دیدن کلمه اول هر صفحه، باقی صفحه رو از حفظ بگید.


🔴 ترکیبی بخونید. حتما بعد از مطالعه هر پاراگراف که مطالعه میکنید به دنبال این باشید که با مطالب مباحث دیگه ارتباط پیدا کنید. شخصی در درس زیست به پیروزی میرسه که زیست رو ترکیبی بخونه.


🔴 پس از این به بعد برای فکر کردن و وقت گذاشتن برای هر پاراگراف و هر مبحث زیست ترسی نداشته باشید.


🔴 خلاصه نویسی کنید. سعی کنید مطالب زیست شناسی رو در دسته بندی های مرتبط به صورت خلاصه وار روی برگه بیارید و این برگه ها رو در کتاب درسی بچسبونید که همیشه همراهتون باشه و بتونید به دفعات زیاد این خلاصه ها رو مرور کنید.


🔴 تمام مطالب کتاب درسی اهمیت داره. از اهمیت فوق العاده زیاد شکل های کتاب درسی زیست اصلا غافل نشید. حتما تک به تک عکس ها رو ریز به ریز بررسی کنید.


🔴 تست فراموش نشه. زیست شناسی از جمله اون درس های محسوب میشه که باید بعد از تسلط کامل به کتاب درسی سراغ تست برید. تست زنی دید خیلی خوبی به شما میده و باعث میشه زیست رو از دید طراحان کنکور نگاه کنید و بتونید خیلی بهتر و عمیق تر نکات هر مبحث زیست رو پیدا کنید.

تا یادمون نرفته این نکته رو هم مجددا یادآور بشیم که تست آزمونی هم بزنید. تست آزمونی برای زیست شناسی خیلی خیلی کمکتون میکنه.


🔴 زیست هرچقدر هم سخت و دشوار باشه اما پلی مستقیم برای رسیدن به پزشکی و رشته های تاپ گروه تجربیه.

مطمئن با تلاش و داشتن دقت به بالاترین مهارت در زدن تست های زیست در کنکور سراسری میرسید.


  • مرتضی حاجیوند غالبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی